18/03/2024

Meditatii Educatie Sociala Bucuresti

Educatia Sociala reprezinta obiect de studiu pentru elevii claselor a V-a si a VIII-a. Aceasta este continuatoarea, din punct de vedere al programei, a disciplinei studiate de elevi in clasele primare “Educatia civica“.
Disciplina Cultura civica are ca obiectiv, pe langa transmiterea de informatii despre stat si societate, despre fiinta umana, despre drepturile sale, formarea unei gandiri critice a elevilor asupra aspectelor abordate, precum si a unor atitudini civice pe baza carora sa actioneze responsabil ca cetateni. Astfel, meditatiile cultura civica isi propun ca principal obiectiv formarea unor cetateni informati si responsabili, sensibili si preocupati de bunul mers al societatii in care traiesc.


PRETURI MEDITATII EDUCATIE SOCIALA – sedinta 2 ore

  • 320 lei individual (chiar si online)
  • 300 lei in sedinta de maxim 3 elevi.

>>> Lista completa de preturi meditatii <<<


In clasa a VII-a, lectiile de cultura civica au ca teme, pe langa notiunile generale referitoare la aceasta disciplina:

  • viata in societate
  • omul-fiinta sociala (si aici se dezbat subiecte privitoare la asemanari si diferente intre oameni, drepturile omului, grupurile sociale, relatii in cadrul grupurile, comunitatile locale si nationale, drepturi si indatoriri cetatenesti)
  • sistemul politic din Romania (Constitutia Romaniei, exercitarea puterii politice in stat, regimuri democratice si totalitare, separarea puterilor in stat si analiza celor 3 puteri si institutiile care le reprezinta)
  • mass-media si opinia publica, inclusiv despre libertatea presei

…iar ultimul capitol este destinat cetateniei si practicilor democratice (aici se discuta despre societatea civila, dreptul de asociere, partidele politice, dreptul de a alege si de a fi ales, organizarea alegerilor si sistemul de vot).

manual cultura civica


In clasa a VIII-a, dupa cum subliniaza si autorii manualului de Cultura civica de la Editura Humanitas, lecțiile isi propun sa adanceasca intelegerea valorilor, principiilor si mecanismelor democratiei liberale. Obiectivul principal al temelor studiate in aceasta clasa este de a-i face pe elevi sa inteleaga despre beneficiile vietuirii in regimurile democratice, despre viata in democratie si ca un regim democratic presupune implicarea deplina a cetatenilor in viata publica. La sfarsitul clasei a VIII-a, elevii vor afla cum se poate realiza aceasta implicare, ce presupune ea si care este avantajul formarii unui cetatean activ si informat pentru o astfel de societate.

Tematica disciplinei in cel de-al doilea an de studiu, dar si la meditatii educatie sociala (cultura civica) de clasa 8-a, include subiecte precum:

  • societatea democratica si valorile ei;
  • autoritatea (autoritatea si manifestarea ei, autoritatea si regimurile politice, autoritati si cetateni, controlul si cooperarea cetatenilor cu autoritatile);
  • libertatea si responsabilitatea (libertate si lege, ce inseamna sa fii liber, drepturi, indatoriri si responsabilitati, participare si responsabilitate);
  • dreptatea È™i egalitatea (tipuri de dreptate, justitie si lege, egalitate si inegalitate, egalitate si democratie);
  • proprietatea (formele si evolutia proprietatii, dreptul de proprietate, proprietatea si activitatea economica, proprietatea si relatiile dintre oameni);
  • patriotismul (identitatea nationala si patriotismul, apartenenta si loialitate, alterari ale patriotismului, patriotismul si integrarea europeana).

La finalul celor doi ani de studiu ai acestei discipline, elevii trebuie sa dobandeasca urmatoarele competente generale, prevazute in programa scolara in vigoare pentru aceasta disciplina:

  • Utilizarea conceptelor specifice stiintelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoastere si de explicarea a unor fapte, evenimente, procese din viata reala.
  • Aplicarea cunostintelor specifice stiintelor sociale in rezolvarea unor situatii problema, precum si in analizarea posibilitatilor personale de dezvoltare.
  • Cooperarea cu ceilalti in rezolvarea unor probleme teoretice si practice, in cadrul diferitelor grupuri.
  • Manifestarea unui comportament social activ si responsabil, adecvat unei lumi in schimbare.
  • Participarea la luarea deciziilor si la rezolvarea problemelor comunitatii.